Masalah Pendaftaran Pengguna Baharu Bagi Sistem BLESS

Adalah dimaklumkan pendaftaran pengguna baharu Sistem BLESS sedang mengalami gangguan susulan masalah teknikal Sistem MyIDENTITY, Jabatan Pendaftaran Negara.   Masalah teknikal Sistem MyIDENTITY yang diintegrasikan bersama Sistem BLESS menyebabkan pemohon tidak...
MAKLUMAN GANGGUAN PADA TALIAN TELEFON MEJA BANTUAN BLESS

MAKLUMAN GANGGUAN PADA TALIAN TELEFON MEJA BANTUAN BLESS

Tuan/Puan, MAKLUMAN GANGGUAN TALIAN TELEFON MEJA BANTUAN BLESS Dimaklumkan bahawa talian telefon Meja Bantuan BLESS (1-300-88-1020) sedang mengalami gangguan. Sehubungan itu, sebarang pertanyaan atau masalah boleh dikemukakan melalui emel Sistem BLESS 1.0:...
Penamatan Permohonan Lesen Sijil Perakuan Bomba

Penamatan Permohonan Lesen Sijil Perakuan Bomba

Sebagai mana keputusan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), permohonan Sijil Perakuan Bomba di bawah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) adalah ditamatkan berkuatkuasa 4 Jun 2021. Walau bagaimanapun, semua permohonan yang telah dikemukakan...
Notis Penutupan Kaunter Khidmat Pelanggan Bahagian BLESS

Notis Penutupan Kaunter Khidmat Pelanggan Bahagian BLESS

Selaras dengan pengumuman terkini kerajaan berkaitan arahan Bekerja Dari Rumah bagi mengekang penularan wabak COVID-19, Kaunter Khidmat Pelanggan BLESS ditutup kepada perjumpaan secara fizikal (walk-in) mulai 17 Mei 2021 (Isnin) sehingga tamat tempoh PKP. Untuk...
Perkhidmatan Portal MalaysiaBiz

Perkhidmatan Portal MalaysiaBiz

Perkhidmatan Portal MalaysiaBiz kini beroperasi sepenuhnya di Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MEDAC) mulai 1 Januari 2021. Layari https://malaysiabiz.gov.my/ untuk maklumat lanjut.