1-300-88-1020 bless1.0@med.gov.my

 

Makluman

Berkuatkuasa 1 0gos 2018, Bahagian BLESS telah ditempatkan di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan (MED). Walau bagaimanapun, talian hotline BLESS masih kekal 1-300-88-1020 dan dinaiktarafkan sebagai Hotline Pusat Sehenti Keusahawanan MED

Lupa Kata Laluan Akaun BLESS Anda?

Gunakan fungsi yang telah disediakan

Kami Mempunyai Lebih 200 Lesen & Permit Perniagaan

Cari | Pohon | uruskan lesen anda di dalam sistem BLESS

Aduan Masalah

Kategori Aduan
  • Aplikasi BLESS1.0 (Agensi lain)
  • Aplikasi BLESS2.0 (KPDNHEP sahaja)
Gelaran
  • Tuan
  • Puan
  • Cik
Nama Penuh
ID Pemohon
No. Telefon
E-mel anda
Aduan Anda

PROGRAM SDSI – MED

15 -16 Februari 2019 di Pusat Dagangan Terengganu (TTC) , Terengganu

BLESS TOT – KPDNHEP

30 & 31 Oktober 2018 – Pejabat KPDNHEP Kuching, Sarawak

Kemudahan e-payment BLESS

Bayaran atas talian

Konvensyen GRP 2018

11 Okt 2018 – Marriot Putrajaya

Program BLESS Training For Trainers

Program untuk memperkasakan peranan barisan hadapan (fronliners)

Panduan Pengguna BLESS

Lihat panduan umum pengguna BLESS.   Lihat video tutorial untuk panduan pengguna BLESS 1.0. Baca selanjutnya di bahagian Soalan Lazim.

Panduan USB Token BLESS

Panduan USB Token BLESS, Klik sini

Bagaimana hendak menetapkan semula kata laluan?

Jika terlupa kata laluan, sila klik pada pautan “Click Here” pada bahagian “Forgot your password”.

Pertanyaan e-Payment

Baca selanjutnya di bahagian Soalan Lazim.

Pertanyaan syarikat dan perniagaan Sistem e-Info SSM

Jika anda mempunyai masalah berkenaan maklumat SSM, sila hubungi Khidmat Pelanggan SSM

  • Telefon: 603 7721 4000
  • E-mel: callcenter@ssm-einfo.my
  • SMS: 6019 224 9415

HUBUNGI KAMI

Bahagian BLESS, 

Kementerian Pembangunan Usahawan (MED),

Aras 5, Blok D5,

Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan

62546 WP PUTRAJAYA     

Lokasi GPS :

2.937518, 101.704347

Jumlah Pelawat

  • 476,528 hits
Tukar Saiz
Kadar Terang

PELANGGAN BLESS YANG DIHARGAI

Waktu Operasi Bagi Call Center BLESS Sepanjang Bulan Ramadhan

adalah daripada 8.00 Pagi Sehingga 4.30 Petang

pada hari bekerja Isnin hingga Jumaat.

Harap Maklum

PELANGGAN BLESS YANG DIHARGAI

Sistem BLESS 2.0 telah dibuka semula mulai 19 April 2019 tetapi masih tidak stabil sepenuhnya. Bahagian BLESS, MED masih lagi memantau dan membuat pembaikan ke atas sistem.
Kami sedang berusaha untuk memastikan sistem dapat beroperasi dengan lancar dan sepenuhnya tanpa sebarang masalah. Bahagian ini memohon maaf di atas sebarang kesulitan yang berlaku.
PELANGGAN BLESS YANG DIHARGAI

Tahap keselamatan transaksi pembayaran bagi Modul ePayment Sistem BLESS dalam proses dinaik taraf. Bagi mengelakkan masalah status pembayaran tidak dikemaskini setelah pembayaran berjaya dibuat dan pengeluaran resit di BLESS, adalah dinasihatkan supaya pemohon yang ingin membuat pembayaran secara online (FPX ePayment) bagi lesen di dalam BLESS agar menggunakan laptop atau smartphone dengan versi browser seperti berikut:
  • Mozilla version 61, Internet Explorer 11, Safari 10 ke bawah, Chrome version 69 dan 70